tisdag 30 juli 2013

Fitnessfighten är nu över!

Då var FF alltså över och mina resultat får ni veta imorgon tror jag.
Sista veckan blev det träning bara en enda gång så jag är inte supernöjd.
Men jag hade ingen möjlighet att komma iväg.

Jag vill verkligen rekommendera andra till att köra en månad om man vill få snabba resultat.
Det är lätt att följa och övingarna är inte svåra alls.
Jag bytte ut några enstaka övningar mot andra som tränade samma muskelgrupp, men i övrigt körde jag enligt programmet.

Nu ska jag fortsätta vidare i livet med nytt träningsschema men samma kost.
Dock inte lika strikt!

Jag har fått ett träningsschema skrivet av en jobbarkompis och lite tips, så så fort jag kan ska jag ta mig till gymmet och testa Dag 1.
Upplägget till att börja med är 3 dagar i veckan. Det känns ganska rimligt just nu. Men ser jag att jag kan få in fler pass i veckan är det ju bara att börja om.

Jag har känt mig lite off senaste veckan, men jag tror att det beror på att det har varit så jäkla varmt ute så kroppen har inte orkat just någonting.
Jag vill komma igång igen och få in rutin på träningen som jag hade förut. När man inte kommer iväg som planerat tappar jag sugen på en gång.
Det är ett mönster som jag definitivt måste bryta.
Ett steg är ju att jag iallafall vet om det...

Det bästa med FF är nog att jag vet exakt hur jag ska äta nu gällande mängden mat.
Jag vet hur mycket av varje som ska finnas på tallriken vid varje måltid och när man vet det är det hur lätt som helst.
Nu har jag nästan problem med att få i mig alltihopa eftersom jag blir mätt mycket fortare och på mycket mindre mat. Portionerna känns jättestora, men i början tyckte jag att dom var jättesmå.
Tänk hur det kan förändras så snabbt ändå?

Så, nu är det alltså dags att börja köra med vikter igen och inte bara kroppsvikten.
Det ska bli jättekul tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar